KRAJOWA RADA NOTARIALNA

plen

Krajowa Rada Notarialna

Krajowa Rada Notarialna działa na podstawie przepisów ustawy – Prawo o notariacie i posiada osobowość prawną. W skład Rady wchodzą przedstawiciele jedenastu izb notarialnych.

Do zakresu działania KRN należy:

  • uchwalanie regulaminu wewnętrznego urzędowania kancelarii
  • przedstawianie opinii i propozycji w sprawach taksy notarialnej oraz zmian przepisów dotyczących funkcjonowania notariatu
  • współpraca z notariatami innych państw
  • wyrażanie stanowiska w sprawach przedstawionych przez Ministra Sprawiedliwości lub inne organy samorządu notarialnego
  • wybór spośród członków Rady rzecznika dyscyplinarnego
  • uchwalanie regulaminu swego urzędowania
  • wypowiadanie się w sprawie zasad etyki zawodowej notariuszy
  • ustalanie wysokości składek miesięcznych notariuszy na potrzeby samorządu notarialnego oraz zasad ich wydatkowania
  • uchwalanie zasad zwalniania aplikantów od ponoszenia w całości lub w części opłaty rocznej, a także odraczania jej płatności lub rozkładania jej na raty
  • ustalanie programu aplikacji notarialnej oraz nadzór nad szkoleniem aplikantów
  • ustalanie zasad i trybu zwoływania kongresu notariuszy.

Krajowa Rada Notarialna prowadzi system teleinformatyczny Rejestry Notarialne, w ramach którego funkcjonują:

  • Rejestr Spadkowy
  • Notarialny Rejestr Testamentów (NORT)
  • Centralne Repozytorium Elektronicznych Wypisów Aktów Notarialnych (CREWAN)
  • Rejestr Zarządców Sukcesyjnych
  • Rejestr Użytkowników
  • Notarialne Rejestry Statystyczne

Krajowa Rada Notarialna
ul. Dzika 19/23
00-172 Warszawa

tel. (22) 635 78 40, (22) 635 07 83
fax. (22) 635 79 10
email: biuro@krn.org.pl

Valid XHTML 1.1Level Double-A conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
Opracowanie: RejNET
wygenerowano w czasie: 0.16 s.
X

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, by pliki cookies były zapisywane na dysku, należy zmienić ustawienia swojej przeglądarki.